Translate

martes, 2 de septiembre de 2014

Kuchenne rewolucje czyli Papas arrugadas con mojo rojo

Odkrycie 5. Papas arrugadas con mojo rojo czyli młode ziemniaczki w mudurkach z czerwonym sosem





 SKŁADNIKI:
1kg młodych ziemniaczków          
 ok.10-15 deka soli grubo ziarnistej

PRZYGOTOWANIE:

Ziemniaki:

Ziemniaki dokładnie myjemy pod bieżącą wodą, nie obieramy ze skórki! Przełożyć do garnka, zalać wodą, wsypać sól, i ugotować do miekkości ( stopień ugotowania sprawdzić nakłówając ziemniaka widelcem lub wykałaczką). Gdy będą już miękkie, odlać, pozostałą wodę wylewamy, pozostawiamy garnek chwile na ogniu do odparowania. Po czym przekładamy ziemniaki na półmisek i polewamy sosem mojo rojo.

Możemy kupić gotowy sos mojo rojo w sklepie. Występuje w dwóch wariantach pikantnym i łagodnym ( zdj poniżej ) jego cena wynosi ok 3-4 euro.

    

Lub możemy przygotować go samemu.

MOJO ROJO 

SKŁADNIKI:

1-2 ostre małe papryczki chill
½ soli morskiej grubo ziarnistej
3-4 ząbki czosnku
1 łyżeczka kminku
1 łyżeczka słodkiej papryki
3 łyżeczki octu winnego np. czerwonego
3 lyżeczki oliwy z oliwek

W moździerzu rozgniatamy obrane ząbki czosnku (trzeba je rozgnieść dokładnie) wraz z kminkiem i solą. Po kolei dodać pokrojoną w kawałki paprykę, i ucierać na gładką masę. Cały czas mieszając, wlewać stopniowo oliwę, a później ocet, by wszystkie składniki się połączyły. 
Podawać na zimno.



SMACZNEGO


No hay comentarios:

Publicar un comentario